Pozycjonowanie stron internetowych to szybki, skuteczny sposób, by trafić do osób zainteresowanych zakupem produktu. Użytkownicy sami szukają przedsiębiorstw, które zaspokoją ich potrzeby. Większość z nich sprawdza tylko pierwszą stronę wyników wyszukiwania, i to z ofert tych firm będą chcieli skorzystać.
Table of Contents
Pozycjonowanie Google – o co chodzi?
Pozycjonowanie stron WWW (SEO) polega na zwiększeniu widoczności witryny w darmowych wynikach wyszukiwania. Na proces pozycjonowania składają się działania on-site — w obrębie strony oraz off-site – poza stroną. SEO w teorii należy do darmowych działań marketingowych, jednak wymaga ciągłego udoskonalania i monitorowania witryny, co wiąże się z kosztami.
Skuteczne pozycjonowanie stron – dlaczego warto?
Największą zaletą SEO jest zwiększenie ruchu w witrynie, który bezpośrednio przekłada się na proces sprzedaży. Konsumenci, którzy już trafili na stronę przez słowa kluczowe, są zainteresowani produktem. Przedsiębiorstwo nie musi ich przekonywać do zakupu, tylko stworzyć atrakcyjną ofertę.
Pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pozwala na darmowe zwiększenie ekspozycji na markę. Nawet jeśli internauci nie wejdą na stronę, to przynajmniej zetkną się z nazwą firmy, którą skojarzą ze słowami kluczowymi.
Ciągłe monitorowanie strony internetowej pozwala na szybkie wyłapywanie potencjalnych błędów, które mogą odrzucić konsumentów. Monitowanie ich zachowania w witrynie pokaże, w jakich obszarach strona powinna być ulepszona. Może się okazać, że testy pokazują poprawne działanie na urządzeniach mobilnych, a w rzeczywistości strona jest mało czytelna.
Poprawne SEO wymaga wielu działań off-site w zakresie pozyskiwania linków — np. z firmowych mediów społecznościowych. Dzięki dbałości o takie szczegóły konsumenci mogą trafiać na witrynę z wielu różnych źródeł. Zwiększy to ich ekspozycję na markę i będzie motywowało przedsiębiorstwo do rozwoju innych kanałów komunikacji.
Pozycjonowanie stron Wrocław
Lokalne pozycjonowanie stron może przynieść większe korzyści mniejszym firmom. Skupienie się na fragmencie Polski zmniejsza konkurencje i pozwala na lepsze określenie grupy docelowej.